Takk til natteravnene

For en stund siden fikk jeg gleden av å gå som natteravn i Ålesund. Inntil Ålesund Høyre fikk en henvendelse om å ta på seg noen helger, var det ukjent for meg hvordan man kunne bli natteravn. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde sett for meg at jeg selv skulle gå som natteravn som 26-åring. Det er ikke så mange år siden jeg følte meg trygg da natteravnene passet på oss under russefeiringa på Volsdalsberga. Det var en utrolig spesiell opplevelse å få gå som natteravn. Nesten alle vi møtte på vår vei hilste på oss eller smilte til oss. Det var også veldig mange som stoppet for å takke oss for at vi passet på dem. Jeg følte et stort ansvar når jeg tok i mot takken for alle de natteravnene som har gjort gatene i Ålesund trygge før meg. Jeg vil så gjerne viderebringe takken til alle som har vandret gatelangs på nattestid og gjort en frivillig innsats for lokalsamfunnet. Natteravnene i Ålesund har som mål å være tilstede annenhver lørdag hele året, i tillegg ekstra under russefeiringen. Jeg synes vi skal sette oss en målsetning om at vi skal ha natteravner hver helg i Ålesund. Men da trenger vi flere som kan være med på dugnad og mer informasjon om hvordan man kan bli natteravn. For å melde deg som natteravn, søk etter Ålesund Frivilligsentral på www.alesund.kommune.no (eller følg dem på Facebook).

Jeg vil invitere alle lesere fra Ålesund med på en dugnad om å fylle gatene med natteravner hver eneste helg. Det handler også om at vi sammen kan være med på å skape trygghet, trivsel og tilhørighet i vårt lokalsamfunn slik at barn og unge får en tryggere oppvekst.

Legg igjen en kommentar

